poniedziałek, 18 czerwca 2012

Meksykańskie kogutki


źródło:www.sunofmexico.com

Pierwszego meksykańskiego gołąbka (zwanego przeze mnie kogutkiem) zobaczyłam na jednym z restauracyjnych tarasów i zakochałam się od pierwszego wejrzenia. Jak się dowiedziałam, jest to typowy ceramiczny produkt, jaki się sprzedaje w Chiapas. Tak długo męczyłam naszego przewodnika, aż w końcu udało nam się trafić na przydrożne "stoisko" z tymi małymi cudeńkami. Od razu kupiłam dwa. 

Stan Chaipas to zagłębie rękodzielnictwa. Wiele tamtejszych wiosek specjalizuje się w wyrobie różnego rodzaju rękodzieła. Oprócz ceramiki można tam znaleźć ręcznie wykonywane tkaniny, wyroby z drewna i kamienia, wyroby jubilerskie oraz hamaki. Wiele indiańskich domów to takie małe warsztaty, w których wytwarza się ręcznie wyroby. Takie domy można odwiedzać i zobaczyć na własne oczy jak żyją tamtejsi rzemieślnicy. 








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz